Your browser does not support JavaScript!
Bijeenkomst van lotgenoten die kampen met depressie
  Welkom Gast, meld je snel aan! Maak Account    Log In   

 

Ophoging Fluoxetine


#1

Hoi,

Ik lees wel regelmatig op het forum, maar het lukt met op het moment niet goed om te reageren. Gisteren ben ik bij de psychiater geweest omdat het al lange tijd niet goed gaat. Gelukkig vertelde hij dat Fluoxetine er niet om bekend staat dat de werking minder wordt na lange tijd gebruik. Hij heeft verschillende opties besproken, maar adviseerde ophoging van de Fluoxetine omdat de klachten erger worden.  Van 40 mg naar 60 mg. Ik ben daar vandaag mee begonnen, maar houd toch mn hart vast voor de bijwerkingen die ik zou kunnen krijgen.  Het ging vorige week iets beter, maar afgelopen week weer stuk minder. Zo balen dit... Maar gelukkig op dit forum herkenbaar. 

Wie heeft veel last gehad van hogere dosering AD? 

Groetjes, Aline
Antwoord

#2

(19-05-2017, 14:11)Aline49 schreef: Hoi,

Ik lees wel regelmatig op het forum, maar het lukt met op het moment niet goed om te reageren. Gisteren ben ik bij de psychiater geweest omdat het al lange tijd niet goed gaat. Gelukkig vertelde hij dat Fluoxetine er niet om bekend staat dat de werking minder wordt na lange tijd gebruik. Hij heeft verschillende opties besproken, maar adviseerde ophoging van de Fluoxetine omdat de klachten erger worden.  Van 40 mg naar 60 mg. Ik ben daar vandaag mee begonnen, maar houd toch mn hart vast voor de bijwerkingen die ik zou kunnen krijgen.  Het ging vorige week iets beter, maar afgelopen week weer stuk minder. Zo balen dit... Maar gelukkig op dit forum herkenbaar. 

Wie heeft veel last gehad van hogere dosering AD? 

Groetjes, Aline

Hoi Aline,

ik denk dat dat echt per AD zo gigantisch kan verschillen. Niet elke AD werkt het zelfde en tevens zijn de doseringen ook totaal verschillend. Ik heb nu een andere middel waarbij de dosering  tich keer opgehoogd kan worden in kleine stappen. Ophogen kan.

Toen ik in oktober ziek werd gebruikte ik nog citalopram. Die zijn ze gaan ophogen. Dat pakte voor mij niet goed uit. Nu heb ik een ander middel gekregen wat hopelijk weer helemaal zijn gaat doen. Voorlopig zit ik op de laagste therapeutische dosis zeggen ze en het is heel goed mogelijk dat nog opgehoogd gaat worden.  Maar das een ander soort ophoging dan jij bedoeld denk ik.

Sterkte. Let  gewoon op je lichaam en trek aan de bel als voelt dat het niet goed gaat. Het is klote, maar je moet er helaas met medicatie voor depressie altijd doorheen hè.


 Geef niet op... het licht gaat weer aan!
 
Antwoord

#3

(19-05-2017, 16:51)Liz is fighting schreef: Hoi Aline,

ik denk dat dat echt per AD zo gigantisch kan verschillen. Niet elke AD werkt het zelfde en tevens zijn de doseringen ook totaal verschillend. Ik heb nu een andere middel waarbij de dosering  tich keer opgehoogd kan worden in kleine stappen. Ophogen kan.

Toen ik in oktober ziek werd gebruikte ik nog citalopram. Die zijn ze gaan ophogen. Dat pakte voor mij niet goed uit. Nu heb ik een ander middel gekregen wat hopelijk weer helemaal zijn gaat doen. Voorlopig zit ik op de laagste therapeutische dosis zeggen ze en het is heel goed mogelijk dat nog opgehoogd gaat worden.  Maar das een ander soort ophoging dan jij bedoeld denk ik.

Sterkte. Let  gewoon op je lichaam en trek aan de bel als voelt dat het niet goed gaat. Het is klote, maar je moet er helaas met medicatie voor depressie altijd doorheen hè.

Hoi, dank je Liz. Ik weet dat ik het nodig heb en was bang voor afbouwen en andere AD proberen, maar dat is gelukkig (nog) niet nodig. Maar denk wel dat het nu ook even moeilijk gaat worden de komende tijd. Maar ja, als het dan uiteindelijk gaan werken?! Dan moet het maar. 

Gaat het bij jou goed nu met de medicatie?

Groetjes!
Antwoord

#4

Ik geloof dat mijn bijwerkingen bijna weg zijn.  Maar de dosis is mogelijk nog niet de juiste. Er zijn dingen verbeterd. Maar zeker nog niet alles. En dat duurt bij iedere verhoging ook natuurlijk weer een paar weken. 

Had je bij dde start van je medicatie ook veel last van bijwerkingen?


 Geef niet op... het licht gaat weer aan!
 
Antwoord

#5

(20-05-2017, 00:03)Liz is fighting schreef: Ik geloof dat mijn bijwerkingen bijna weg zijn.  Maar de dosis is mogelijk nog niet de juiste. Er zijn dingen verbeterd. Maar zeker nog niet alles. En dat duurt bij iedere verhoging ook natuurlijk weer een paar weken. 

Had je bij dde start van je medicatie ook veel last van bijwerkingen?

Wel fijn dat je er wat van begint te merken. Maar dan dubbel zo balen als er weer een slechte dag komt... Bij mij ging het vorige week ook wat beter dan deze week. Dat valt dan weer zo tegen. 
Ik ben gisteren pas gestart met de hogere dosering. Bij de start (bijna 7 jaar geleden) had ik volgens mij wel bijwerkingen, maar ook al na een paar weken positief resultaat.

Vandaag voel ik me in ieder geval niet goed. Rot gevoel in m'n lichaam o.a. 

Groetjes, Aline
Antwoord

#6
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-05-2017, 12:46 door Liz is fighting.)

De echte beoordeling of iets helpt kan pas na een tijdje. Soms helpt een middel ook wel maar niet voldoende. Das ook weer zoiets. Afwachten. ...geduldig zijn. Moeilijk hoor...


 Geef niet op... het licht gaat weer aan!
 
Antwoord

#7

Hoi,
Het gaat helaas niet goed... Hoop dat het bijwerkingen na de ophoging zijn, anders weet ik het ook niet meer. Ik begin het behoorlijk zat te worden... Vanmiddag nog gedacht om de huisarts te bellen, zo rot voelde ik me. Maar toch maar zelf 1,5 oxazepam genomen en nu gaat het ietsje beter. Hoop dat het snel beter gaat...

Groet, Aline
Antwoord

#8

Hey Aline,

Hoe gaat het met opbouwen? 

Ik zit in hetzelfde schuitje. Na veel wikken en wegen en overleg met gynaecoloog heb ik besloten om laatste weken van de zwangerschap toch ad te gaan gebruiken  (Sertraline) . 

Ik voel me nu na 3 dagen tabletje echt zooooo rot. Misselijk, raar, depressiever. Ik moet door die tijd heen, echt doorbijten en vertrouwen dat het na week of 5-6 beter wordt. Maar zou het liefst tot die tijd me terug willen trekken of de tijd vooruit willen spoelen.

Blegh.......
Antwoord

#9

(02-06-2017, 09:15)Momtobe schreef: Hey Aline,

Hoe gaat het met opbouwen? 

Ik zit in hetzelfde schuitje. Na veel wikken en wegen en overleg met gynaecoloog heb ik besloten om laatste weken van de zwangerschap toch ad te gaan gebruiken  (Sertraline) . 

Ik voel me nu na 3 dagen tabletje echt zooooo rot. Misselijk, raar, depressiever. Ik moet door die tijd heen, echt doorbijten en vertrouwen dat het na week of 5-6 beter wordt. Maar zou het liefst tot die tijd me terug willen trekken of de tijd vooruit willen spoelen.

Blegh.......

Hoi! 

Bij mij gaat het ook niet goed. In het begin viel het mee, maar de laatste week gaat het steeds minder goed. Ik hoop echt op een verbetering nu, want je zou idd het liefst op een onbewoond eiland willen zitten  Sad.  Sterkte! En je weet waar je het voor doet: om straks fijn van je kindje te kunnen genieten! 

Groetjes, Aline
Antwoord

#10

Ik weet gelukkig dat het vorige keer ook zon rottijd was, het opbouwen.

Weet gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moet, zo'n klotegevoel is het. 

Dag voor dag..week voor week. En dan weet ik dat t beter wordt!!
Antwoord



Lijst met mogelijk verwante topics
  Afbouwen Fluoxetine Started by Roy
8 Replies - 351 Views
11-02-2018, 22:16
Laatste bericht: Roy



Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)