Your browser does not support JavaScript!
Bijeenkomst van lotgenoten die kampen met depressie
  Welkom Gast, meld je snel aan! Maak Account    Log In   

 

Vraag


#1

De afgelopen jaren ging het best goed, en nu nog eigenlijk. Niks te klagen. Echter de laatse maanden ben ik steeds vaker mijn medicijn vergeten, dacht dat ik wel zonder kon, de laatse weken eigenlijk 1 x in de week, sind enkele dagen merk ik dat sreeds vermoeider wordt, en mijn stemming steeds somber, eigenlijk de sepressie sympthomen.

Ik heb besloten om maar weer iedere ochtend een pil te nemen.

Betreft anti depresivia, welbultrin.

Is het nu zo dat het weer een tijd duur eer mijn stemming weer beter wordt??


Fijne jaarwisseling.
Antwoord

#2

Hallo Sjoep,

Moeilijk om zomaar een antwoord op te geven. Bedoel je één keer per week vergeten, of één keer per week gebruiken?
Als je langer minder hebt gebruikt kan het middel door een lagere bloedspiegel minder werkzaam zijn, of je hebt ontwenningsverschijnselen, somberheid kan er één van zijn. Het is erg persoonlijk wat er gebeurt als je weer een tijd de volle dosis slikt. Soms werkt het dan minder, soms niet.

Groet, Bert
Antwoord

#3

Wel

 1 a 2 x per week een pilletje, de rest vond ik nirt zo nodig.
Antwoord

#4

Als je dit al die maanden hebt gedaan is de werking van de AD denk ik heel laag. Als je nu opnieuw opstart kan het tot 4 weken duren voor je het effect merkt.
Welk effect is erg persoonlijk bij sommigen gaat het goed, bij een ander moet de dosis verhoogd worden of moet men zelfs overstappen naar een andere AD.
Nogmaals zoals ik al schreef moeheid en somberheid kunnen op twee manieren verklaard worden.

Groet, Bert
Antwoord



Lijst met mogelijk verwante topics
  Vraag opbouw citalopram Started by Miek77
3 Replies - 227 Views
10-09-2022, 12:35
Laatste bericht: Mabel
08-09-2022, 17:31
Laatste bericht: Mabel
  Vraag Started by Sjoep12
7 Replies - 1,911 Views
20-10-2019, 09:32
Laatste bericht: Liefde+Hoop



Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)