Your browser does not support JavaScript!
Bijeenkomst van lotgenoten die kampen met depressie
  Welkom Gast, meld je snel aan! Maak Account    Log In   

 

Nieuw hier


#1

Goedemorgen 
Ik ben Natasja en ben 49 jaar 
Ben al vanaf me 16 de depri 
12 jaar begonnen met venlafaxine..paar maanden geleden afgebouwd door middel van taperingstrips dat is eigenlijk best goed gegaan oftewel ik had het erger verwacht 
Maar nu sinds paar weken weer erg somber en geen plezier in het leven 
Heb een mooi gezin en 3 kleinkinderen heb zoveel moois om me heen wil zo graag ervan genieten maar lukt me niet 
Zit er sterk aan te denken om toch weer medicatie te gaan gebruiken 
Gr Natasja
Antwoord

#2

(17-09-2022, 09:28)Lentebokje72 schreef: Goedemorgen 
Ik ben Natasja en ben 49 jaar 
Ben al vanaf me 16 de depri 
12 jaar begonnen met venlafaxine..paar maanden geleden afgebouwd door middel van taperingstrips dat is eigenlijk best goed gegaan oftewel ik had het erger verwacht 
Maar nu sinds paar weken weer erg somber en geen plezier in het leven 
Heb een mooi gezin en 3 kleinkinderen heb zoveel moois om me heen wil zo graag ervan genieten maar lukt me niet 
Zit er sterk aan te denken om toch weer medicatie te gaan gebruiken 
Gr Natasja

Hallo Natasja, 

Allereerst welkom hier op het forum!
Waarom ben je eigenlijk gestopt met Venlafaxine, Natasja? Ik ben ongeveer 15 jaar geleden begonnen met 150 mg en een paar jaar geleden heb ik er 75 mg bijgekregen. Zo'n 5 jaar geleden heb ik de huisarts eens gevraagd of ik niet kon afbouwen. Niet omdat ik ergens last van had, maar ik wilde "gewoon" leven zonder medicijnen. Hij raadde mij dat sterk af met het voorbeeld van iemand met suikerziekte. Die moet insuline slikken of spuiten, omdat diegene dat zelf niet of onvoldoende aanmaakt. Ik maak te weinig serotonine etc aan en dat geeft Venlafaxine mij. Vond ik een goed verhaal en sindsdien denk ik niet meer aan afbouwen. Venlafaxine is geen wondermiddel, maar het ondersteunt me wel. Jammer dat jij je nu weer een stuk somberder voelt. Taperingstrips ken ik niet, ga ik zo eens opzoeken. Neem aan dat je afgebouwd hebt in samenspraak met jouw huisarts of psychiater? Ik zou zsm contact zoeken met huisarts of psychiater, Natasja. Succes en sterkte!

Lieve groet, Alex
Antwoord

#3

Hallo Natasja,

Welkom hier.
Ben je er van op de hoogte dat somberheid ook een bijverschijnsel kan zijn bij het afbouwen en stoppen van medicatie, het kan even duren voor het verdwijnt.
Dit is iets wat vaker voor komt.

Groet, Bert
Antwoord

#4

https://huisartsenrustenburg.praktijkinf...eilijk-is/

Wat info over het onderwerp. 

Groetjes
Antwoord

#5

Dank voor het delen Mabel
Antwoord



Lijst met mogelijk verwante topics
26-09-2022, 17:22
Laatste bericht: Jupiter
18-09-2022, 14:35
Laatste bericht: Barrykamerling
  Nieuw Started by LynnEire
5 Replies - 286 Views
16-09-2022, 22:35
Laatste bericht: Jupiter
30-08-2022, 23:59
Laatste bericht: Mabel
  Nieuw hier Started by Miles.90
1 Replies - 337 Views
22-03-2022, 10:03
Laatste bericht: Mabel
  Waarom ben ik hier? Started by Phoenix
3 Replies - 762 Views
07-02-2022, 14:24
Laatste bericht: Mabel
  Hier ben ik dan... Started by Luckybee
2 Replies - 442 Views
04-02-2022, 15:47
Laatste bericht: Mabel
  Nieuw op de site. Started by Waneerstopthet
0 Replies - 292 Views
26-01-2022, 18:48
Laatste bericht: Waneerstopthet
  Nieuw Started by NicOZ
3 Replies - 534 Views
16-10-2021, 19:56
Laatste bericht: Joy
03-09-2021, 13:37
Laatste bericht: Joy



Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)